bakgrund

lørdag 10. september 2011

Kakebakeren har fått sydilla!!

Med en svigerinne med sydilla, har også jeg blitt smittet.
Da hun i tillegg sammen  med vår svigermor startet opp Sydilla hem&interiør her i Östersund.
Ja da var det bare å tørke støv av symaskina.
Symaskina fikk jeg av mamma og pappa da jeg fyllte 30,
her var det bare å brette opp armene å komme i gang!!

Det første jeg prøvde meg på var luer og panneband.
 Man må starte enkelt. 
Neste prosjekt ble symaskina, hvem synns ikke att pedalen og ledningen er i veien??
det måtte jeg gjøre noe med. Så da sydde jeg denne.

Ettersom jeg er nybegynner så må jeg si att jeg veldig fornøyd med resultatet.
Jeg brukte trekket som fulgte med maskinen som mall,det var bare å krysse fingrene å håpe att det passet tilslutt.
Mitt siste prosjekt var å lage OnePiece til barna
Startet helt greit, var jo bare å klippe ut etter mønsteret. måtte minske til den ene og øke til den andre da mönsteret jeg hadde var str 120 og den ene har 116 og den andre 134. Emelies ble litt kort i ryggen, men den får holde så lenge den holder, så får jeg lage en til når den er for liten;) 

Allt gikk så bra, helt til glidelåset skulle sys i. For dere som aldri har sydd i ett glidelås, så kan jeg si att det var endel styggord som ble sagt i prosessen.
Å jeg vart en ræser på å sprett opp det jeg hadde sydd feil.

Det er da det gjelder å IKKE gi opp!!
 
Får si meg fornøyd med resultatet. Men vill no ikke la noen studere sømmene så allt for mye;)
Ongene var storfornøyde da de hadde på seg OnePiecene på skola.
Til slutt må jeg få si, selfølgelig kommer allt av stoffer fra sydilla.no


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar